Kategorier

torsdag 4 november 2010

Ordförande i socialnämnden

Igår beslutade Folkpartiet i Sollentuna vilken laguppställning de ska ha de kommande fyra åren. Jag fick förmånen att även fortsättningsvis få företräda Folkpartiet i Sollentuna som vice ordförande i kommunstyrelsen och därmed kommunalråd. Jag blev vald till ordförande i socialnämnden. Ett uppdrag som jag ser fram emot.

Min drivkraft i politiken har alltid varit att motverka orättvisor. Människors lika värde och möjligheter är centrala utgångspunkter för mig. Viktiga framtida utmaningar i Sollentuna är t ex att minska våld i nära relationer samt att öka integrationen.

1 kommentar:

  1. Jag är jätte glad att du har tagit ansvar av en tungt nämnd som sysslar med människors vardag. Ser framemot att jobba tillsammans med dig i SN där jag kommer att representera Socialdemokraterna.
    Mvh
    Swapna Sharma

    SvaraRadera