Kategorier

onsdag 30 september 2009

Nytt LSS boende

Idag har jag åter inbjudit ungdomar till deras framtida LSS boende. Det var som vanligt lite körning med grävskopa, hjälmar till ungdomarna som ska bo där och ett litet välkomsttal med kaffe och bulle. Det är otroligt stimulerande att vara politiker vid sådana här tillfällen. Jag, just jag har bidragit med mitt politiska arbete att ge möjligheter till ytterligare 6 ungdomars boende. Att deras föräldrar äntligen också ser en framtid för deras barn även om det också kan kännas lite ovant att lite mer släppa greppet.
Detta var det tredje LSS boendet kommunen startat upp på kort tid. Ytterligare ett håller på att byggas.
En annan viktig och glädjande händelse idag var att detta LSS boendet ligger mitt i ett etablerat villaområde. Villaägarföreningens ordförande i området har hela tiden med sin styrelse varit till stor hjälp med att förklara vad detta nya boendet är och innebär. Det värmde när han också idag kom och hälsade de nya invånarna varmt välkomna.
Själv fick jag en varm kram av en av pojkarna när jag skulle åka tillbaka till kommunalhuset. En kram man går länge på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar