Kategorier

fredag 6 februari 2009

Talmannen och EU-listan

Nu ska jag åka och träffa riksdagens talman tillsammans med bl. a Anders Knape (ordförande i Sveriges Kommuner och Landsting). Talmannen vill ha information om kommunernas ekonomiska läge, regionfrågan och lite till. Det är första gången talmannen intresserat sig för den här typen av frågor. Självklart ställer vi upp. Det ger oss ytterligare en möjlighet att berätta för riksdagens företrädare om det svåra läge vi snart befinner oss i. Efter lunchen ska jag till Göteborg och delta på Folkpartiets partiråd fredag till lördag. Beslut ska tas om EU- program och EU-listan. Vilka kandidater vi skickar till Bryssel och vilket viktigt uppdrag de har men det är förmodligen så att de flesta medier fortsätter att skriva mer om energiuppgörelsen än om ett lugnt Folkpartimöte.
När jag kommer hem ska jag åka direkt till Jonas (ingift son) som fyller 30 år och har fest. Det blir trevligt. Det enda problemet är att Jonas som var så liten när vi träffades första gången och nu dessutom snart ska bli pappa hur gammal har då inte jag blivit. Hu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar