Kategorier

tisdag 15 maj 2012

Slutar som kommunalråd vid årssiftet


Efter 24 år som kommunalråd i Sollentuna har jag beslutat att lämna posten vid årsskiftet. Jag har varit kommunalråd under lång tid. Nu börjar planerna inför valrörelsen 2014 och jag ska inte vara kommunalråd eller gruppledare efter valet. Folkpartiet måste ges möjlighet att ta fram en ny ledning som ska visa upp sig för Sollentunaborna.

Jag kommer att fortsätta som ordförande i socialnämnden och sitta kvar som ledamot i kommunfullmäktige samt blir kvar som 1e vice ordförande i Sveriges kommuner och landsting fram till valet 2014. Jag kommer även att sitta kvar i Folkpartiets partiledning och partistyrelse.


1 kommentar:

  1. Kan detta ha något med att göra att förvaltningsrätten i Stockholm har slagit fast att du är ansvarig för kommunens olagligt agerande när det gäller anvisningar till arbetscenter?

    Handlar inte detta egentligen om att du kommer att bli en börda för alliansen i det kommande valet?

    SvaraRadera