Kategorier

tisdag 21 april 2009

Fejkad annons gav hundratals svar med grova sexuella förslag

Det är med avsky jag läser i dagens DN att vuxna män, i en omfattning som chockerar, aktivt söker sextjänster av unga kvinnor. Enligt tidningen som lagt ut en fejkad annons med texten ”Det är första gången jag skriver här, men min kille gjorde slut o jag känner mig vilsen o ensam. Vet inte riktigt vad jag hoppas på... /Emseline”. Denna annons fick nästan 100 svar i timmen under tre timmar och många med tydliga ”erbjudanden” om allehanda sextjänster. Det är skrämmande att en så pass harmlös annons får dessa erbjudanden. Jag har med anledning av detta ställt några frågor till Carin Götblad. Bland annat handlar det om ifall polisen har någon spaning och uppfattning om omfattningen av denna verksamhet? Och vidare undrar jag om polisen har levererat utredningar till åklagare som lett till fällande domar av den här verksamheten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar